Aktualności

Odczarowanie NIEczytelnika

„Jak rozmawiać o książkach z NIEczytelnikami” to temat szkolenie dla księgarzy dotyczącego efektywnych sposobów i narzędzi pracy z osobami nieczytającymi książek. Spotkanie, którego organizatorem była firma Azymut, prowadził Marcin Skrabka z firmy Goodbooks.pl.

Jeżeli wg badań czyta 37 proc. Polaków, to znaczy, że mamy do czynienia ze znakomitym, olbrzymim rynkiem wzrostowym. Zatem kim jest NIEczytelnik? Wg definicji prowadzącego to: „osoba, która nie czyta w tradycyjny sposób”. Często tłumaczy się brakiem czasu i poświęcaniem go na inne aktywności. NIEczytelnik często czyta, ale robi to przeglądając internet i korzystając ze smartfona, ponieważ „interfejs książki wydaje mu się nieatrakcyjny”. Stąd czytanie to jego zdaniem „nudne zajęcie”, które „męczy”, bo jest „dla niego wymagające”. Dlaczego nie czyta? Ponieważ „nie ma czasu”, „nie ma takich wzorców”, „ma inne rozrywki”.

Jak należy z nim pracować? Trzeba „dawać dobry przykład”, odnosić się do jego hobby”, a może prowadzić go „szlakiem od gry do książki”.

Księgarz musi prezentować niestandardowe podejście do klienta - wyjść „naprzeciw” oczekiwaniom i potrzebom poszczególnych pokoleń współczesnych czytelników, co argumentuje potrzebę rozszerzania oferty księgarni o atrakcyjne grupy produktowe, np. gry planszowe. Prowadzący przekonywał także, że kluczem do dotarcia do osób, które nie czytają, jest ich niepenalizowanie, podejście pozbawione krytyki i stygmatyzowania braku kontaktu z książką.

Więcej szczegółów na temat współpracy z osobami, które nie czytają książek, znaleźć można w serwisie Szkolimyksiegarzy.pl. Spotkanie zrealizowano w ramach zadania dofinansowanego ze środków MKiDN w programie „Partnerstwo dla książki”. (p)

 

Organizator wykonawczy

 

Murator EXPO Sp. z o.o.

ul. Dęblińska 6
04-187 Warszawa

tel.: (22) 829 66 80
fax.: (22) 829 66 81
e-mail : biuro@muratorexpo.pl

Polecamy